Suatu Suasana Itu....


hujan mula memandikan bumi pada mlm itu..suasana dingin memeluk sekujur tubuhku yang sdang terbaring di sofa dan situ la tmpat aku menyenyakkan lenaku saban malam. aku xpnah kisahkan hal semua itu kerana bagiku cukuplah dia disampingku, aku mampu menguatkan diri aku..ekor mata aku pantas menerkam ke arahnya yang sedang menyiapkan tempat peraduannya dengan meglemparkan tilam tengah-tengah ruang tamu itu... maaf sahabat, aku xmampu utk mnyediakanmu tempat yg lebih baik..perjalanan hidup aku bermula dgn adanya dia..aku tabah dan kuat untk dia..aku mnjadi matang sealiran dgn dugaan yang aku terima bersama dia..aku hampir tergelungsur tp dia byk mengingatkan aku tntang nikmat Tuhan dan hikmat yang sdang Tuhan tunjukan kepada aku... aku pura2 kuat tp aku sgt lemah wahai sahabat... TP kini, kita terpaksa hidup berasingan tiada lg gurau senda,pertelingkahan kecil, perselisihan pendapat dan leteran-leteran aku untukmu shabat.. aku tiada tempat utk semua itu...ku sgt rndukan suasana itu wahai shabat....engkau disana, aku tepaksa kembali disini kerana dek tuntutan kehidupan yang lebih baik...aku doakn yang tebaik utkmu wahai sahabat...biarpn masa yang sebesar kuman pn aku sgt rndukanmu shabat..aku ingin sekali utk kembali seperti dulu, tp mungkin Tuhan inginkan kita lebih berdikari dan matang untuk diri sendri. Tuhan lebih tahu mana yang terbaik utk kau dan aku...lebih baik Tuhan pisahkan kita dalam suasana dimana kita memerlukan satu sama lain dari Tuhan jauhkan kita sebaliknya...aku sgt bersyukur mndapat kamu sahabat...aku akan abadikan dirimu disetiap ingatanku...biarpn bkn iktan kekeluargaan namun Tuhan temukan kita dengan suasana yang cukup indah..betapa cantiknya perjalanan Tuhan utk kita wahai sahabat...sahabat, aku menyayangimu....

Yang benar,
sahabatmu...

2 comments: